ljuvligt <3

Precis hemkommen från ett mysigt julfirande hos de äldre. Båda syskona med hela familjer var där. Riktigt skoj!
Freja grät inte när Morgan höll i henne heller, otroligt!

Men min lycka började nog innan julfirandet. Väntade här hemma på att Thommy skulle komma hem. Och så slog det mig! Jag kan ju faktiskt ta mig för egen maskin hem till mamma och pappa. Trodde då inte att jag kunde det eftersom jag hade vagnen i bilen som då Thommy trallade med. Hittade den kära lilla söta underbata pytte pulkan!
Virade in min sötnos över öronen, enda som syntes var två små ögon under overall och filt. Och så spände jag fast henne för att ta henne på en liten tripp närmare marken ute. Och oj så glad hon var! Man såg hur fötterna sparkade och hon pratade hela vägen, speciellt när jag pulsade i djup snö så det blev tyst om pulkan. Gnisslar och låter förfärligt när man går på cykelbanan för grus är har utlagd. hehe. Men så söt, det värmde mitt lilla mamma hjärta.

Efter maten hade tryckts ner i strupen på mig så jag var överfull var det dags för vårat kära julklappsbyte. Och som jag skrev tidigare så hade alla köpt ett paket för ca 100 och det skulle då delas ut. Kom hem med en ny ficklampa med röd laserpekare på. Haha, kan vara bra nångång? Visst?
Thommy fick ett modellflygplan så han är nöjd. Han pratat länge om att han vill köpa ett och bygga ihop. Så nu kan han sitta och pyssla.

Freja fick då två julklappar ändå. En otroligt söt giraff som var helt fel :D Huvudet satt åt fel håll och fötterna (?) satt helt fel. Och så fick hon en pekbibel, så söt. Bild på typ Adam och Eva eller Jesus på korset. Just den bilden såg så rolig ut eftersom Jesus är SKITglad att hänga där ser det ut som. Ska ta kort sen så ni får se.

Nu sitter jag i våran lilla dataskrubb och känner att sängen bara tokskriker efter mig.
Imorn blir det fika med gudmor och tvättning på kvällen om det hinns med. Sen baaara ta det lugnt. Kanske laga en god middag till mig och Thommy.

Nej usch mina vänner. God Jul på er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0