mitt år

Ja hur i helsike ska man sammanfatta detta år som gått? Har ju inte precis hänt lite....

     
Januari började med en bra start, min kära bil med sparkad så ny dörr osv. Även halvvägs i graviditeten. Hann även med att bli hela 21 år...


Frebruari var sista månaden på Färnebogatan, fick alltså lägeneheten såld till det pris jag ville ha och köpte även stjärtens till ett bra pris =)

  
Mars började med inflytt på Odensvi och allt som hör därtill. Magen var stor och ivägen när jag ville bära alla lådor. Men så mysigt det var. Pappa köpte även finbilen som är omtyckt både i och utanför familjen.


April var en händelselös månad.... Blev väl egentligen bara tjockare och tjockare så  man orkade väl inte göra speciellt mkt.


Maj hände det mer minsann! Nytt sovrum gjort av älskade pappa och semester började innan föräldraledigheten. Och det var även då jag skaffade denna blogg! Ha! Fick dessutom kasta ut änglatrumpeten som jag lyckats få JÄTTESTOR, men det visade sig att den är giftig. Nejtack i Frejas närhet.


Juni! Älskade juni, jag vaggade hemma halva månaden och sen blev jag mamma. Denna månad är den bästa!
Freja Vera Marie tittade ut som en kanonkula! Hon gjorde även sin första resa vid en veckas ålder till Leksand på midsommarfirande.

     
Juli kom nästa resa. En månad gammal brummar vi oss upp till Ånge för släktträff!
Och oj så vi fick höra att vi var starka och underbara som tog oss dit =)

     
Augusti gav både festande och körande. Första festen efter att Freja tittade ut. Blev en rätt lugn kväll med folk här hemma. Och senare i månaden brummade jag, mamma och syster ut på damrallyt med mussen.

  
September bjöd på kallare kvällar och även dagar. Freja tog sin första tur sittandes i vagnen som var uppskattat och fick dessutom sina första sprutor som gav henne lite feber =/ Thommy gjorde sin otroligt fina motortvätt som han sent kommer glömma!

     
Oktober innehöll puré! Ja Frejas första mat. Inte populär men nu är den älskvärd, kanske för att jag tvingade i henne första gången ;) Eller så har hon samma sinne för mat som sin far.
Även denna månad som Thommy fick för sig att kossan har åtta spenar och åtta magar?!  Victor började nu likna en säl, bortskämd med godis av sin far ;)

     
November betyder utflytt från lägenheten. Dags fö stambyte, varken jag eller Thomym såg fram emot detta men hans underbara mamma lånade ut sin lägenhet och det tackar jag otroligt mkt för än idag! Jag tog dessutom min första krogenrunda med flickorna (Johan du får räknas som tjej idag). Även första majskroken slank ner i Frejas mage. Och en viktig sak också! Jag och Camilla var modeller för en dag, riktigt kul! Frejas kusin Tilde tittade ut i slutet av november =)

     
  
December är då detta årets sista månad. Den har bjudit på dop, 6 månaders sprutor och krälande på golvet från Frejas sida. Jag och Thommy har firat två år ihop och julafton var underbart firad med familj. Nytt badrum har vi även fått som jag är svinnöjd med och hemflytten var bäst, vad säger man inte? Borta bra men hemma bäst!!!  <3 Freja har dessutom fått ny lugg <3
Hon har även fått en pyssling uppe i Ånge på självaste julafton, grattis Matilda till lilla Ella.
 Nu är det nyåret kvar och det ska firas in med god mat, snö på backen, trevligt sällskap, skratt och kramar =)


Hur har erat år varit? Jag hoppas och önskar att ni iaf har haft hälften så bra år som jag har haft =) För ingen kan ha haft bättre än mig och min familj.

Kram på er alla!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0