Brister!

Jepp så var helgen slut och dagen har gått mot kväll igen. Fröken ligger och sover brevid mig i soffan, funderar på att bära in henne så hon får sussa i sängen istället. Men ser så mysigt ut bland alla kuddar där minsann. vill inte flytta på henne. Hehe.

Setat och tänkt på mina brister som jag har. Jag vet att jag delar vissa utav dem med andra också ;)
Men jag har minsann fått för mig att göra något åt dessa brister. Jag kanske inte lyckas att sluta med allt samtidigt eller direkt. Men någon ändring ska det minsann bli!

Brist nr.1 - COLA!! herregud denna goda dryck som får mig att må bra och tänderna försvinna. Nu ska det dras ner! Sluta helt kommer jag aldrig göra med denna bruna, kolsyrade, underbara, goda, söta dricka. Men ska inte köpa hem någon eller när jag bara ska ha hem dricka. Det får bli när jag är ute och fikar eller fikar hemma hos någon eller hemma. Annars är det strängt NEJ!

Brist nr.2 - Cigaretter, varför finns dessa om de är så farliga? Jag bara undrar hur världen tänker.... De skriver och pratar om hur farligt det är för oss själva och för omgivningen. Även om jag inte röker så som jag gjorde förut. För då var det en cigg i handen ofta ofta ofta. En dum ovana jag ska sluta med helt. Det är så gott men så farligt. Så nej, inte ens en festcigarett ska få dras ner i mina lungor.

Brist nr.3 - Ja så var det detta med träningen. Nu har jag ju faktiskt inte fått träna då jag kan ha sönder min kropp efter graviditeten och hela köret. Men nån gång måste jag väl ändå komma igång? Kan ju inte alltid säga att jag inte får. Nångång kan jag ju faktiskt börja försiktigt så jag faktiskt kan börja hårdare sen någon gång. Jag ska börja med innebandy inom en kort framtid, det har jag bestämt mig för. Och jag ska få bort de tre ynka kilona som är kvar efter graviditeten. Eller rättare sagt 3,8kg. Inte mycket men de ska bort! Så jag kommer i alla mina kläder jag hade innan.

Brist nr.4 - Denna förbannade jäkla skräpmat! Varför finns den? Jag har blivit så lat på sistone, orkar inte laga mat. Jag som älskade att laga mat förut! En utav mina få passioner var att laga mat i stora lass. Se att andra åt så det tog slut för att det var gott, inte för att de var tvingade ;) Nej minsann. Komma igång med matlagningen igen och skippa allt som har med skräpmat att göra. En moffdag i veckan, lördag spíkar jag från och med nu, där jag får unna mig skräpmat, godis och allt annat gott i denna värld!

Nu ska jag bli en sund människa. Jag ska trivas med min kropp och må bra. Som läget är idag mår jag bra men trivs inge vidare just för dessa förbannade 3,8kg och för att jag vet vad jag gör mot min kropp men all skräpmat, cola, cigg och allt annat skit! Hua mig.

Alla som vill får gärna pusha på mig och påminna mig om detta så jag aldrig glömmer bort och faktiskt lyckas med detta. Och de som vill! Får haka på så kan vi hjälpa varandra =)


Imorn börjar en ny vecka alltså är det dags redan då att börja!
Heja mig!


Kommentarer
Postat av: Jessica

Heja heja... du vet vart jag finns om du vill ut och traska... ;)



du får tänka att det faktiskt är lika jobbigt att ta sig ut och köpa skräpmaten som att laga den när man har allt hemma..



om du istället för colan lägger pengarna i en spargris till Freja så kommer det kännas mer värt ;)



och peppning kan jag bistå med ;)

2009-07-27 @ 01:01:51
URL: http://jessicahjorth.blogg.se/
Postat av: jossan

Du är galen. Minst en liter om dagen annars är jag inte människa. Cola är livets dryck, nästan de enda jag inte kan leva utan. Men ger dej massa lyckoönskningar iaf :D sjukt duktigt av dej att försöka måste jag säga! kram

2009-07-27 @ 22:06:22
URL: http://jagheterjosefine.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0