barnledig

Ja imorn till söndag är man barnledig. Läskig tanke egentligen..........

Nog mest jag som är nojjig, vet att mamma och pappa klarar det. Jag är ju fortfarande hel, eller har jag fel ? ;)
Vad behöver man skicka med egentligen? Mat såklart! Och blöjor i ett stort lass, inte för att hon gör av med tusen blöjor men man vet ju inte hur ofta hon får för sig att kissa och skita hos dom.
Pappa tar allt med ett "ja ja..." mamma säger " ja det går bra, bara vi får en instruktionsbok!"
Och vad ska då stå i hennes lilla instruktionsbok?
- Hon äter allt från varannan till var femte timme och vill oftast ha 150ml. Men dom märker väl själva när hon är hungrig och mätt?
- Ni kan få en kräka på axeln när hon ska rapas. Ja men det förstår väl alla föräldrar?
- Händer är roliga att inspektera och även smaka på så tvätta händerna om ni gjort nått konstigt (?). Ja men barn har väl alltid inspekterat saker?
- Hon brukar somna i sängen, i famnen, i sängen, i gymmet. Ja överallt egentligen. Men om hon är kinkig och krånglig ge henne mat så somnar hos med flaskan i munnen. Känns som att de märker när hon är väldigt trött och hungrig?

Jo det är nog mest jag som är nojjig. En instruktionsbok går nog inte att skriva heller känns det som.. hehe.
Fast... nää.. Det går inte. Min bejb är så snäll. Nästan att hon somnar när man säger till henne för guds skull. 

Ja va ba en liten instickare under tiden jag väntade på mina nudlar, ja jag är inte så ordentlig med min kost just nu kanske? =)

Ja en barnledig kväll kan nog sluta i nån stil med......

   
Här har vi då Fredda och Thommy i sitt rätta jag, även som Siv och Bettan. =)
   
Och så kommer då fabror Carolin i en raketfart med konstiga grejer för sig.

Nej du! Lugnare än sådär blir det nog bestämt

<3

Kommentarer
Postat av: Ellas pappa

OMG vilka milfar på bild, siv o bettan! MMMmmm:)

2009-10-10 @ 12:23:31
Postat av: Ellas pappa

OMG vilka milfar på bild, siv o bettan! MMMmmm:)

2009-10-10 @ 12:24:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0