Bloggtorka

Har inte engagerat mig mycket i bloggen känner jag. Har haft fullt upp. Thommy och pappa har fyllt år, Freja och jag har varit på dagis och vi har kört gokart. Så nej bloggen har fått vara.

Inskolningen går riktigt bra. Freja är så duktig och hon märker knappt att jag är borta när jag väl lämnat henne själv. Och när jag väl kommer tillbaka har hon inte tid med mig.
Än så länge har det varit väldigt lite barn där eftersom det är semestertider men fem andra har det varit där iaf. Freja har varit yngst och det kommer hon nog vara ett tag till fram över. Men jag har för mig att det var tre eller fyra nya småkottar som skulle börja nu i augusti så då har hon fler i sin ålder att leka med.
Den här veckan ska hon även vara med och äta och kanske vila om allt går bra. Känns jätte konstigt att vara utan henne så mycket. Men jag får lära mig att ta vara på ensamtiden.

Thommy fyllde år i onsdags. Fullt hus blev det. Vi bjöd på bullar och tårta och såklart bra humör.
Även om Thommy inte tycker om att bli firad så har han inget val ;) Det är så det går till i vår familj. Det ska firas! hihi.



Och sen i fredags blev det pappas tur att bli ett år äldre. Mamma hade fixat massor med mat. Riktigt gott må jag säga. Ska nog se till att hon lär mig att göra paj med skinka och väst (nånting?) ost. MUMS!
Jag och gubben blev barnlediga där mitt i allt eftersom det skulle bli knöligt att gå hem med henne i regnet. Så vi hade börjat prata om en liten utgång men som inte blev av. Jag blev dock lite besviken som jag visade mycket ;)
Så Cilla tog mig under armen och vi vandrade iväg till Alberts och tog en öl. Var otroligt trevligt även om regnet kom då.
Thommy fick stanna kvar och kasta pil med de andra gubbarna ;)



Och igår Blev det då Gokart. Riktigt skojj. Jessica vann men det är fusk eftersom hon jobbat där ute ;) hihi.
Jag tog henne på sista varvet men det räknas ju inte. Annars hade jag vunnit!
Thommy som aldrig kört förut kom nästsist av elva personer. MEn han tyckte det var kul. Så det blir väl att åka ut nån mer gång nu och åka.

Imorn blir det dagis igen. Ska försöka ta mig ner på stan under tiden och få hjälp att fylla i mina CSN papper, fattar ju inte ett skit. Tack Sara för du erbjöd dig att hjälpa mig med dom men jag glömde de hemma när vi kom till E-tuna.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0