Två dagar gjorda

Jag har känt att jag aldrig kommer klara skolan. Jag har känt att jag kommer plugga som ett as. Jag har känt att jag inte är ett plugghuvud. Jag har känt att jag inte klarar ett skit. Jag har känt spänning och nyfikenhet över skolan.
Men se på mig nu, jag har klarat två dagar i skolan utan bekymmer och känner att jag klarar av att göra första arbetet.
Jag känner mig för en gångs skull duktig! Jag lyssnar och tar anteckningar på lektionerna som varit. Jag kommer klara det här!
Än så länge är det ett ämne jag känner att jag klarar av och att jag känner igen något i det då jag ändå jobbar inom vården förut. Men fan.... Det är intressant. Riktigt intressant.
Jag ger mig själv en klapp på axeln och jag hoppas ni gör detsamma när ni känner att ni klarat eller gjort något bra!

Freja har varit på dagis två timmar längre än vanligt dessa dagar men det har gått riktigt bra. Hon är trött som en gnu när hon blivit hämtad och sovit en halvtimme. Men hon sover bättre på nätterna ändå har jag märkt. Min lilla toka. Men hon matvägrar däremot. Och idag har jag kommit på varför. Hon får äta heeelt själv på dagis och  här hemma försöker jag vara den duktiga morsan som matar henne. Men nej, nu är det helt slut med det.
Innan har hon fått äta kvällsmaten själv men nu får det bli alla mål. Hon är så nöjd när hon äter själv, antingen med hand eller sked. Duktig! Tror även Freja ska få en klapp (eller kanske en puss) på axeln.

Imorn är det ingen skola men det blir plugg hemifrån. Men! Jag kommer ge mig själv sovmorgon först =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0