Dag 15 – Mina drömmar

Mina drömmar är många och många väldigt konstiga.
Men en stor dröm jag har är att gå klart skolan, få ett jobb jag trivs med. Få bättre ekonomi så jag faktiskt slipper räkna pengarna varje dag, detta är ett orosmoment varje månad då man aldrig riktigt vet vad man får ut.
I och med bättre ekonomi vill jag kunna ge Freja det hon vill ha och behöver. Med det menar jag inte att jag ska skämma bort henne och hon får allt hon pekar på då jag tycker det är ohälsosamt. Men hon ska vara ett lyckligt barn utan att behöva tänka på mammas pengar tar slut.
Pengafrågan är ett stort samtalsämne vart man än kommer. Speciellt hos alla som är föräldralediga. Tycker egentligen det är sjukt hur de kan klippa ens ekonomi på hälften.. För det är vad de gör enligt mig. Folk väntar med att skaffa barn in i det sista just för pengarnas skull. Och hur sjukt är inte det?

Jaja tillbaka till min dröm =)
Ett jobb jag trivs att gå till. En ekonomi jag slipper tänka på hela tiden. Färdigrenoverad lägenhet. En vovve efter Victor. De möbler jag vill ha i lägenheten. Ett glatt barn som inte har några som helst bekymmer.
Att mina föräldrar kan gå i pension och ägna sig åt sig själva och varandra. Att ingen i min familj ska råka illa ut och nu menar jag självklart på Frejas "båda sidor", farmor, mormor och morfar osv. Alla ska ha hälsan i behåll och må bra.
Att jag i sommar kan packa bilen ihop med Freja och Thommy och åka till Leksand en vecka och bara mysa. Det är nog den drömmen som ligger närmast och som jag kommer se till att den uppfylls så fort vädret är på våran sida.

Drömmarna är många, en liten liten dröm jag har är att få gå och klippa mig. Inte behöva muppklippa mig här hemma med hjälp av Thommy ;) Även om det faktiskt ser bra ut. Men bara det där att få sätta sig i en frisörstol, låta någon pyssla med håret och komma med tips. Mys pys enligt mig. En mardröm enligt andra =)

Nej här kan jag sitta i evigheter och drömma mig bort.
En ny säng till min tös, hon klättrar snart ur sin spjälsäng ju........ Ett bord och stolar till henne också för den delen. Lite nya kläder... Ja nej usch det blir som en önskelista. Haha. Men den betar jag av sakta men säkert =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0