Dag 19 – Detta ångrar jag

Ja på självaste julafton ska jag sitta och skriva om något tråkigt.
Vad jag ångrat i mina dagar.
Jag tror nog alla ångrar minst en sak i sitt liv. Jag själv ångrar nog fler än så.
MEN man får inte glömma att alla dessa saker du gjort har fått dig att komma dit du är idag.
Så nu är det väl för sent att ångra sig? Eller?

Jag gjorde en otroligt ful sak på högstadiet. Var väl i sjuan tror jag.
Vi hade halloween fest hemma hos en i klassen. Alla var väl inte bjudna och vissa kunde inte komma.
Men en speciell person kom på tal och jag kan inte säga att allt vi sa var snällt. Men i den åldern var det väl mycket skitsnack och mycket man tog ur tomma intet.
Några dagar efter när vi var i skolan så skrev jag på hennes skåp att jag snackat skit om henne.
Och fy fan så jag mådde efter det. Och jag kan förstå hur dåligt hon mådde. USCH vad elak jag var.
Jag var inte ensam om att ha pratat om henne men det var jag som skrev det!
Det kom fram att det var jag och alla som varit på halloweenfesten blev uttagna för samtal. Självklart var hon med också.
Det var bara jag som förklarade och erkände. Vi grät nog både två och resten av "gänget" stod mest och blängde. Kändes så jävla surt och elakt.
Efter den dagen lärde jag mig att säg inget du inte kan stå för!
Lär dig det! Ta inget ur tomma intet och placera ihop det med någon annan. Dra inte ut rykten och sprid vidare. Om du promt ska öppna munnen och prata om någon. Se till att du kan stå för det.
Är du konflikträdd håll då också käften, för det kan komma tillbaka på dig!

Och den här personen jag snackat skit om? Idag är vi vänner, riktigt goda vänner. Så god att jag aldrig vill vara utan henne =) Och inte Freja heller för den delen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0