Dag 22 – Det här upprör mig

Herregud vad många saker som upprör mig. Det är svårt och sätta fingret på allt och om jag skulle skriva om allt skulle jag få sitta här i evigheters evigheter. Men jag försöker att inte tänka på allt som får min skitförbannad. Denna negativa stress kan förstöra en hel dag för mig.

Men nåra få saker som gör mig upprörd är när någon är elak mot en person som inte kan säga ifrån eller göra något åt saken själv. Som en äldre person som sitter i rullstol, kanske inte kan prata osv. Ge dem ett värdigt slut på sina långa liv. Skit in i att borsta tänderna för att det ska gå fortare eller liknande. Nej där finns det mycket ondska. Jag är glad att jag inte mött på någon utav dessa som gör sånt mot äldre, eller mot barn för den delen!

Det upprör mig att vissa glider på en räkmacka samtidigt andra får kämpa sig igenom jobbiga tider. Jag tycker att ska få kämpa lite för att komma någonstans. Inte bara glida in någonstans. Kämpa, då smakar pengarna bättre =)

Djurmisshandel upprör mig så inåt ja jag vet inte vad. Låt dessa stackars djur vara. Om du inte vill ha dem, lämna bort den. Istället för att göra dem illa!

Våldtäckter, misshandel, mord. Ja och allt som hör till denna kategori tror jag upprör de flesta. Annars är det något fel i huvudet på personen. Så jag känner att jag inte behöver förklara mig varför jag blir upprörd av detta.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0