Dag 3 – Mina föräldrar

Mammsen är från Nyköping i grund och botten (tror jag, slå mig inte om jag har fel!)
De är två syskon och hon är äldst. Idag är hon 62 år och jobbar inom hemtjänsten nere på stan.
Hon sliter och jobbar på fast jag skulle vilja ge henne ledigt tills hon dör.
Genom henne har jag lärt mig mycket. Man ger inte upp och man ska tamejfan inte vara bitter och arg, för det löser ingenting. Eller hur?
Hon är dessutom min bästa vän som jag kan prata om allt med och hon är dessutom en av de första jag vänder mig till om det är något som är knas.
Monika är hennes namn och bättre mamma får du leta efter!!!!

Pappa är Sundsvallsbo (tror jag?) men även bott i Ånge, Köping osv. Precis som mamma, hon flyttade också omkring.
Han är yngst av fem syskon men det märks inte när de träffas.
Nästa år fyller han jämt, alltså är han 59 just nu. Han har eget företag som heter så fiffigt som ByggareBengt. Så om ni behöver hjälp med något inom bygg, rörmokeri, elektrisitet, utbyggnad, ombyggnad ja gud vet vad så slå honom en pling!
Även pappa har lärt mig mycket. Så som att vara generös och jobba hårt för sina pengar. Då tyckte jag det var pest men idag tackar jag honom flera gånger om.
Bengt är även en person jag kan vända mig till om jag behöver råd eller hjälp så även pappsen ser jag som en bästa vän och håller hårt om.

Jag är deras ända barn ihop. Mamma har två barn sedan innan.

Älskar er till tusen! Glöm ALDRIG det!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0