Dag 5 – Vad är kärlek?

Kärlek är när man får utan att ge. Att ge utan att få.
Att man inte tar någon för givet och visar vad man tycker varasej det är positiva eller negativa tankar.
Kärlek är när man längtar efter någon en hel dag även om man ses varje dag. Längtan ska alltid finnas även om det kan vara ett pytte pirr istället för ett stort.

Kärlek är när du uppskattar personen och avgudar marken den går på.
Och kom ihåg att kärlek inte bara är till din partner, den är till dina barn, dina vänner, din familj.
Kärlek för mig är massor med kramar ifrån min Freja, när man hämtar henne på dagis och hon springer genom hela rummet och ropar mamma! Och man får världens största kram.

Kärlek för mig är när Thommy berättar att han älskar mig och ger mig en puss i nacken. Man behöver inte berätta för den andra att man älskar den varje dag. Du vet det ändå!

Kärlek för mig är när jag kommer till mamma och pappa och får rota runt i deras kylskåp ;) samtidigt de kramas med Freja. Kärlek är även när de slår en signal och bara frågar hur jag mår.

Det kan även vara saker man får göra eller vill göra. Saker som innehåller kärlek. Som att få baka! Det är lycka för mig. Och enligt mig är lycka kärlek. Eller vad tycker du?

Nej kärlek till folket. Glöm aldrig bort att man kan aldrig ge bort för mycket kärlek. Ring en extra gång. Le mot den du möter på gatan. Tacka när bilarna stannar vid övergångsstället. Detta uppskattas och kan resultera i kärlek på något vis.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0