Dag 6 – Min dag

Har varit en seg dag. Snor i skallen och hosta i halsen. Inte velat kliva ur sängen.
Men har hunnit med en hel del ändå måste jag ju säga.
Började med en tripp hem till min syster, hon lånade Freja ett tag och jag grejade lite hos henne.
Skjutsade pappa till julbordet han var bjuden på.

Sen hem till syster igen. Efter det blev det att hömta Camilla på stationen. Hon hade ju turen att vinna Idol finalen på jobbet. Plus en massa Vip grejer å sådär.
Så när hon och jag satt och väntade på Cilla vid glashuset rullar en bevakningstjänst upp. "Du ta och ställ dig på en betalruta och betala istället!" Fick jag höra....
Ursäkta men jag ska bara hämta min dotter säger jag då snällt. "Du har 6 minuter på dig sen får du böter"
Får de göra så? Jag har fått lära mig att så länge jag sitter kvar i bilen och har nyckeln i så har jag inte parkerat. Eller?

Sen rullades det hem. Allt det där hann jag med på förmiddagen typ. HAHA. Galet!
Väl hemma sprang jag upp och hämtade en rabattkupong och märker att Thommy håller på att bränna sönder köket. Han har då glömt havregrynsgröt på spisen och plattan stod på. Luktade inte mums.
Ner igen och åka iväg till affären, ska ju baka lite. Glögglimpor och massa annat gott. Igår blev det saffranskaka och morgonbullar. Riktigt huslig känner jag mig.

Thommy ville ta en promenad när jag kom hem efter allt så vi tog en lång prommis till Coop Forum på Stenby. Frusen och jävlig var jag hemma nån timme (tror jag?!) senare och nu är mat intaget, Freja badad och soffan väntar..

Känns heeelt galet. Så trött!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0