Dag 8 – Ett ögonblick

Jag kan ju inte skriva om Frejas förlossning eftersom jag redan gjort en förlossningsberättelse.
Men ett stort ögonblick var 9 månader innan Freja tittade ut.

Helgen hade gått och jag och Sandra hade varit ute på Konrad och partat järnet med för många shots. Lingonveckan hade inte dykt upp med eftersom jag kunde vara sen med några dagar förut var det inget jag engagerade mig i just då.
Thommy var på däck online och jag kände att nu har det gått för många dagar och vandrade ner till apoteket.
Tanken jag hade i mitt huvud var inte att jag var på tjocken. Man hade liksom övergett den tanken för länge sen eftersom det  inte hänt något tidigare. Men det är väl det som behövs. Att man skiter i det och ser vad som händer ändå!

Ja upp och kissa på en jäkla sticka..... Hmmmm. Är det ett plus? Neeeej. Det syns ju knappt. Läste på förpakningen. Hur svagt än plusset är så är man gravid. Okej så plusset var så svagt att det knappt syntes. En bubblande känsla dök upp. Hur fasiken skulle jag säga det här till Thommy?

Ringde till honom och undrade vad han gjorde. Han undrade om det var något speciellt? Men jag ville ju säga öga mot öga. Så sa till honom att jag skulle kika förbi.
Du ska bli pappa! Kändes helt konstigt att säga så. Han blängde på mig med något busigt i blicken. Men jag förklarade även att jag inte var helt säker. Han berättade att han förstod att det var något sånt här jag skulle säga eftersom jag inte ville säga det över tlfn.

Vi brummade iväg och köpte ett till test. Men jag var ju inte kissnödig. Pressade fram nåra droppar på däckis toalett (inte coolt! Så ofräsch toa!! bläh!). Och ja även detta visade plus. Men det försvann innan jag hann visa det för Thommy.
Ringde till min husläkare och förklarade läget och fick numret till MVC. Ringde vidare dit då och fick en tid dagen efter. Jag var ju osäker så hon tyckte att vi skulle komma in.
Väl där var jag kissnödig som tusan och fick kissa i en liten burk som hon sen testade en sticka i.

"ja visst väntar ni barn! Hur känns det pappa?" Hahaha. Kändes så overkligt. Så coolt. Det var något i min lilla mage! Och vem var det då? Underbara älskade Freja!!!

v.39        
Nio månader senare.          Och Poff så kom Freja!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0