Dag 9 – Min tro

Jag är döpt och jag är konfirmerad. Men jag kan inte säga att jag har någon speciell tro. Speciellt inte efter jag läste Etik i skolan. När vi fick läsa lite om alla dessa kulturer och religioner.
Jag säger nog att jag är en Ateist. Eller?
Men visst jag blir nog väldigt harmonisk när jag går in i en kyrka.
Men vem blir inte det? Det är ändå något heligt över det.

Dessutom är jag inte speciellt insatt på något vis. Inte i någon religion. Jag vill kunna mer och kommer nog kolla upp det och läsa om det någon dag, men inte idag.

Jag och Thommy valde att döpa Freja. Men bara för det behöver det inte betyda att vi springer i kyrkan varje vecka. Det tror jag inte många gör. Inte i min kompis och familj krets iaf.

Nej kan nog inte komma på något mer att skriva om min tro.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0