Första julen blev som man hade tänkt. Men inte andra.

Ja det var skit mysigt igår hemma hos mamma och pappa. Båda mina syskon med barn och respektive var där. Minus Erik som firade med sin familj då. Tomten hälsade på och alla fick en julklapp =)
Det åts massor med god mat och efterrätten var mums. JAg hade bakat en massa och Albert hade gjort saffransbiskvier, såna skulle jag kunna äta tusentals av på raken. Fy fan vad gott det var.

Freja var nog hos alla och mös lite men hon åt väldigt dåligt. Både mat och bullar. Inte hennes grej att vara anti mat men ingen av oss tänkte på det utan körde på som vanligt.
Vid tio åkte vi hem, kände att det var dags att kasta lillfröken i säng. Tre timmar senare än vanligt men är det julafton så är det.
Väl hemma så släppte Thommy av oss och brummade hem till mor och far igen för att hämta upp Albert som ville hem till sthlm för att säga adjö till en vän. Snälla goa bejb ställer upp och kör =)

Jag och Freja kröp ner i sängen och sov, ja hon fick ligga inne hos mig. Tycker om att ha henne där vissa nätter och då gör jag så att hon får somna där eller att jag hämtar henne under kvällen. hihi. Busiga jag?
Men vaknade väl runt ett av att jag fick en spya på armen. Rusade upp med Freja i famnen, hann till hallen när nästa kräkattack kom och träffade hela hallgolvet. Väl inne på toaletten kom hem till. Lillatösen vad hon grät. Och vad jag grät. Om jag kunnat hade jag hellre kräkts istället för henne för så jobbigt hon verkade ha det!

Ner i badet med oss båda efter jag sanerat golven och sängen. Hann väl egentligen bara bada klart oss och gå in i sängen igen när nästa kräkattack kom och spydde ner sängen igen. Den här gången hann jag in till toaletten innan hon kräktes igen. Min lilla tös.
Efter det var det lugnt, då hade hon väl lyckats spy ur sig allt. HUA!

Thommy kom hem runt två och jag skickade honom till soffan. Freja tog min sida av sängen och jag Thommys. Ville inte att hon skulle sova själv.
Imorse när hon vaknade mådde hon nog rätt bra med tanke på omständigheterna. Trött och hungrig.
Fick i henne välling och lite alvedon med tanke på febern som kommit av den tomma magen och ingen vätska.

Efter det har det varit full rulle hela dagen, eftermiddagen var lite kinkig.

Känns surt att det skulle komma en kräk sådär när man ska fira jul med farmor och resten av thommys sida.
Men hon fick sina klappar hon de fick sina utav oss, Thommy fick åka och byta kasse =)
Varken jag eller Thommy mår dåligt så tror inte det är magsjuka heller *peppar peppar*
Mer att hon ätit konstigt och mycket eller lite plus all stress och trötthet.

Nej tjing tjing på er. Nu har ni fått höra om våran jul! Hur var eran?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0