Jag ventilerar

Ja ibland måste man få ventilera. Men hur jag ska göra det vet jag inte. För vissa saker skriver jag och säkert alla andra inte ut i sin blogg.
Vissa saker har tyngt mig i några dagar och det gör ont i mig.
Försäkringskassan är ett problem. Pengar pengar och åter pengar. Varför ska detta vara ett så stort problem. Visst nu har jag fått ett möte inbokat så jag borde kunna släppa det. Men det är inte det lättaste faktiskt.
Sen finns då en sak till som tynger mig totalt. Men känns inte som att jag vill dela det med alla mina kära läsare.

Jag har bestämt mig, eller det gjorde jag för läänge sen, att jag inte skulle vara en sur och bitter människa. En som bara söker det negativa i allt och så fort nått litet negativt slagit ner blir bara allt skit. Jag vill inte vara en sån person. Jag vill vara den personen som ser allt det positiva även i det negativa. Jag själv tycker att jag har lyckats någrlunda. Jag kan inte minnas sist jag tyckte hela livet var skit. Jag tror inte någons liv faktiskt enbart är skit men att de förstorar upp det lilla skit som finns. Usch för att vara en bitter människa.
Efter regn kommer solsken eller vad säger ni?

Stanna upp någon minut och tänk på att allt bra ni har i era liv, jag lovar att det förgyller er och ger er iaf ett litet leende på läpparna. Kom ihåg att ni lever för att leva!

puss <3

Kommentarer
Postat av: Natahlied

Bra skrivet :) jobbar själv på samma sak!

2010-01-09 @ 12:03:04
URL: http://natahlied.blogg.se/
Postat av: Jessica

Ja om det ändå vore så enkelt som att bestämma sig för det va bra det vore..




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0