Victor <3

Vi går på autopilot här hemma. Vår älskade voff lämnade oss så hastigt.

Vi var ut med honom igår runt tolv halv ett, inga fel på honom alls. Han sprang och viftade på svansen och allt som han brukar göra.
Vi åkte sedan iväg, tog en fika på stan med Nicklas och jag kikade på lite minigolf.
När vi väl kom hem gjorde vi som vi alltid gjort. Öppnar dörren och väntar tills Victor kommer fram eftersom Freja blir jätte glad när hon ser sin Vovve!
Han kom lommandes sakta sakta, inte alls samma fart som det brukar vara på honom.
Förstod direkt att något var fel.
Första tanken var att han var uttorkad eftersom vi inte tror att han dricker eller äter när någon inte är hemma.
Häller i honom vatten, eller rättare sagt lockar i honom. Godis går inte.
Till slut går Thommy och köper druvsocker då han läst att det går ut fortare i kroppen och han får mer energi.

Vid den här tiden ligger bara Victor, vi får honom inte att resa sig upp. Han ligger även och ylar emellanåt.
Blir jätte orolig och Thommy ringer Strömsholm.
Enligt dom var det då solsting eller uttrokad. Thommy tyckte annorlunda då Victor låg och flämtade.

De sa att vi skulle lägga en blöt kall handduk på honom och det gjorde vi. Men det visade sig att det var heeelt fel, värme behövde han.



Vi fick komma in i ett rum nästan direkt även om de sa att det skulle ta lång tid eftersom en hund blivit påkörd och var påväg in.
Tempen togs och den var låg och skönk hela tiden.
Blod skulle även tas till prover, sköterskan fick kämpa för att få några droppar. Hans blodtryck var otroligt lågt.
Även röntgen gjordes.
Bylsade på honom med filtar, värmedropp och värme kuddar.
Proverna visade att levervärdet och några fler värden var jätte höga.
Visst det kunde bero på stress men just levervärdet har varit högt förut också.

När veterinären kollat röntgen skulle hon prata med en annan för att se vad som skulle göras så kom sköterskan in för att ta ett test som kollar hur organen mår.
Hon sa även att om det är högt så brukar man inte kunna rädda djuret. Till min besvikelse visade det högt och jag bröt ihop totalt.
Röntgen hade visat att han hade vatten i lungorna och förstorat hjärta.
Två val fanns alltså nu och jag överlät det på Thommy.



Victor fick en spruta för att försöka driva ut vattnet ur lungorna.
Under hela tiden vi varit där hade han bara legat ner, andats tungt och fort. Det gjorde ont i mig att se honom så.
Thommy kom in efter att ha gått ut å rökt och andats.
Vi låter honom somna.
Usch vad jobbigt det var att höra detta men jag förstod att det var rätt.

Man ska ALDRIG vara egoist när det gäller ens älsklingar. Om vi försökt och ha honom kvar så hade vi bara dragit ut på hans lidande. Inte okej mina vänner.
Fick ett sista sniff på hans huvud, han är speciell sörru. Han luktar nämligen jänka på huvudet!
Och en sista puss, en kall liten tunga slickade min kind.

Nu springer han där uppe i hundhimlen och har det bra.
Jaga bollar och bita sönder pipleksaker är hans grej =)

Jag tänker på honom hela tiden och vi funkar inte för tillfället så jag ber om ursäkt om jag "dissar" någon.

RIP Victor 2001-02-16 * 2010-07-21



Kommentarer
Postat av: Jessica

Många många kramar tankarna är hos er min vän...

2010-07-22 @ 21:55:22
URL: http://jeeeessica.bloggplatsen.se
Postat av: Sofie. L

Blev tårögd, fint skrivet och otroligt sorgligt :( Ta hand om er!

2010-07-22 @ 21:59:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0