Lite tankar.

För att må bra kan det krävas mycket eller lite beroende på dagen.
Ingen har nog  ett perfekt liv. Alltid är det något som stör.

Men jag försöker vara en positiv människa men även jag har mina bittra dagar och det står jag för. Jag vill inte att någon ska uppfatta mig som en gnällig tjurig kärring och det hoppas jag att ingen gör.

De tankar som stör dig en dag. Låt dom vila, du mår inte bättre av att de gnager. Om du ändå inte kommer på ett svar på dina tankar varför låta dom förstöra en hel dag? Låt tankarna vila till den stunden du känner att du klarar av att ta  tag i dom. Som kanske när du står och diskar, lagar mat, men inte innan du går och lägger dig!
Prata med någon om dina tankar, personen kanske kan hjälpa dig fram med ett svar.

Jag försöker inte vara den personen alla vill vända sig till och prata ut med men jag ställer mer än gärna upp om du kommer. Det betyder mycket att du anförtror mig med sådant som gnager i ditt huvud.

Glöm dina onda och dumma tankar ett tag men förträng dom inte! För då mår du sämre när du kommer på dom för lång tid efter.

Jag har många tankar i mitt huvud som kan förstöra en dag om inte veckor. Men jag bearbetar dom. En tanke är redan borta och tynger mig inte längre. Men jag har många kvar.

Varför vara en bitter kärring dagarna i ända när du kan vara en glad och positiv människa som faktiskt sprider lite kärlek omkring dig?

Ja det var väl det?

OCH! Grattis på namnsdagen min älskade mamma!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0