Underbart helg

Ja helgen har varit helt bäst.

Fredagen började med fika med finaste flickorna. Freja fick fina kläder och skor av Asta som hon redan hunnit använda, skita ner, tappa bort och hitta. hihi.
Mer än så gjordes nog inte i fredags. Jo Nicklas och Pauline var över efter på fika och jag rymde till Camilla och hjälpte henne med Figgepigge.

Lördagen började med en cykeltur med syster yster till Råby för att titta när Douglas spelade fotboll. Tråkigt nog förlorade dom men Freja hade lika kul ändå. jag och Cilla hade fullt upp att stoppa Freja från rackartyg. Mitt lilla bullmonster. Hon knyckte massor med bullar för oss. Och proppade hela munnen full :D



Hon hann även filosofera lite innan vi cyklade vidare till mamma för att kolla hur det gått på loppisen.



Från loppisen lyckades jag få med mig en mixer. Tack bästa mor!

Cyklade hem i blåsten, såklart motvind. Hämta vagnen istället och vandra iväg mot Jessica som då var barnvakt åt lilla söta Emmeline. (bilder kommer upp senare på det)

Vi tog en promenad till Ica Ettan för att inhandla gott till picnicen.
Vi bosatte oss i våran lekpark neranför där skruttungarna lekte som tusan. Jordgubbar och sprutgrädde (spraygrädde enligt Jessica), vindruvor, mackor, dricka. Mums! Freja var sommarklädd, likaså Emmeline. Det gungades, lektes i sanden, jagade varann lite grann, kollade på fåglarna och korrarna som sprang förbi. Riktigt mys. Hann även med att åka lite rutchkana och gunga nån form av gungbräda.
Sen hem för en snabbdusch. Både jag och Freja lyckades skita ner oss en del.
Och jag lyckades bränna mig otroligt mycket på axlarna.




Snyggt va?

Tog vagnen i handen och Freja under armen och dundrade hem till Jessica igen. Film tajm. Hon bjöd på god mat, ris med tonfisksås. Barnen lekte mer, dansade lite och hade kul. De små liven somnade väl ungefär runt tio så vi fick kika på film. From Hell, bra film men lite otäck. Och Johnny Depp dog!!! =( usch. Snygglot själv liksom. Går inte för sig!

Idag började jag dagen med en promenad med Victor, Freja, Jessica och Emmeline. Hann med och gunga lite också. Sen iväg och träffa Linda som jag inte sett på bra länge. Alltid lika trevligt. Får bli snart igen.

Kom hem och däckade en timme och sen iväg till farmor för en fika.
Och nu sitter jag då här. Ska snart hem till Camilla igen och hjälpa till med Figge. Inte det lättaste att få ner guck i öronen på den missen. stackarn.

Fler bilder kommer snart!

Kommentarer
Postat av: Camilla

Tack för hjälpen med farbror Figge. Han är bara lite sur just nu...antagligen för att han fått tonfiskmouse. Han skulle bara visst att det är annat gojs i oxå hihi ;)

Men var är korken till örondropparna ? hittar den inte....du kanske har fått den med dig hem ; )

2010-05-16 @ 21:47:00
URL: http://camillaanderssonskane.blogg.se/
Postat av: Sandra

skaplig bränna du fått då :P hahha

2010-05-17 @ 08:36:45
URL: http://girpapo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0