Alkisar

Igår påväg hem från skolan så stod jag och två klasskamrater vid bussen och väntade.
Och så tittade en mycket berusad man in i busskuren. Han skulle åka med en buss som inte gick där men skulle promt stå kvar. En utav oss var en nyponros och mer än så kunde vi inte höra.
Så som han sluddrade och inga tänder i munnen.

När ena klasskamraten haft tur att komma med bussen så vi andra kvar. Och busskuren börjar bli full då det regnar ute.
Alkisen står såklart kvar och pratar med folk som backar så mycket de kan.
Till slut upptäcker gubben till sin förvåning att det sitter en kvinna brevid som är mörkhyad och har slöja.
Han böjer sig fram en decimeter från hennes ansikte och skriker "ÅK HEM TILL DITT JÄVLA LAND!" och så fortsätter det med olika fraser.

Jag tyckte så synd om henne. Tror nog alla i busskuren tyckte det. Och inte gjorde någon något heller. Inte jag heller. För vad ska jag göra? Visst jag kan säga till äckelgubben att hålla käften. Men jag vill inte åka på en snyting. Nej nu i efterhand känner jag mig feg.

Visst jag kan säkert känna emellanåt att vissa ska åka hem till sitt jävla land (om de nu har ett?). Men då ska de ha gjort mig, min familj, vänner eller någon alla något riktigt illa. Och vid den punkten tror jag inte att jag är ensam. För vem vill ha en mördare i sitt land?
Jag skulle mer än gärna även skicka ut svenska äckel som gjort fel för sig. Iaf inte sätta dom i våra semester fängelser. För det är vad det är enligt mig.

Du får betalt, du får jobba, plugga gratis, sova skönt, surfa lite kanske, tv dygnet runt om du har tur. Nej fy fan.
Det ska vara som en fyllecell! Om inte värre. En madrass och en ståltoalett utan ring. Inget mer.
De är inte värda det de får. Visst de ska kunna komma ut i ett socialt och arbetsliv sen men det får utslussningen hjälpa till med.

Nej jag blir fan arg!!!!!!!!

Kommentarer
Postat av: chris

men kommer alltid långt om man har rätt inställning och det verkar du ha så :)

2010-10-28 @ 21:08:44
URL: http://chriisss.blogg.se/
Postat av: Caroline

Men usch stackars kvinnan med slöjan. Jag är så jäkla impulsiv så jag hade nog slängt ur mig både en och annan grej och bett gubbe gå därifrån och sen tror jag att om en av alla i den där busskuren hade vågat säga något så hade nog andra tagit efter.

2010-10-29 @ 10:34:04
URL: http://emmasandracaroline.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0