Busborgen

Blev en tripp till budborgen idag med lillan och Thommy. Riktigt kul.
Klättrade omkring i stora lekgrejen. Helt galet trångt för en vuxen människa. Men kul som tusan. Freja var riktigt nöjd bara hon fick åka lite rutschkana emellanåt. Och hoppa i hoppborgen med Thommy. Hihi. Hon skrattade så hon tjöt!

Har även varit till IKEA en liten tripp och varit och handlat med mamma. Börjar inte ny kurs förrän på onsdag. Känns helt konstigt att vara såhär jätte ledig. Men imorn blir det att stå i. Måste till försäkringskassan och sen till skolan. Innan den måste jag till mamma och pappa och skriva ut papper.

Hoppas vid gudarna att min skallebank släppt tills imorn när man har skola. MEn det ska bli kul i vilket fall ändå. Börjar pyskologi då. Har ju läst den kursen för många år sedan. Otroligt intressant. Ser verkligen fram emot det.

Imorn fyller även Frejjses farmor hela 60 år. Grattis till henne =)

Kommentarer
Postat av: Caroline

Jag har en Nikon D3000 har haft den i typ 3 månader nu :) Väldigt nöjd med den.

2010-10-26 @ 22:30:56
URL: http://emmasandracaroline.blogg.se/
Postat av: chris

jaha jo fem timmar är ju faktiskt en längre tid. Vi brukar stanna och äta frukost på vägen dit och middag på vägen hem så ett stopp blir det ialf :)

2010-10-27 @ 00:54:49
URL: http://chriisss.blogg.se/
Postat av: Caroline

Är det kitobjektivet du har då?



Jag har haft ett 50/1,8 Nikkon objektiv men jag sålde de då min kamera inte har någon inbyggd af-motor alltså var jag hela tiden tvungen att fokusera själv och de i sin tur gjorde att jag inte kunde ta några bra impulsiva bilder att ställa in fokusen rätt med de objektivet var rätt knepigt. Jag tror inte D5000 har någon inbygd motor heller så tänk på de när du köper objektiv.



Köp helst sånna som har afmotor i objektivet om du vill underlätta för dig själv. Nu är inte jag något proffs men jag tycker iaf de var skit jobbigt utan AF.



Jag köpte ett nytt objektiv för ett tag sen Tamron AF SP 28-75/2,8 har inte hunnit testa de så mycket men hittils verkar det iallafall bra. Sen finns de ett annat som heter Nikon AF-S DX 35/1,8 som jag har hört ska vara bra :)



Haha shit vad mycket text de blev hoppas du orkade läsa hit. Kram!

2010-10-27 @ 19:47:06
URL: http://emmasandracaroline.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0