En busschaufför, en busschaufför!

Det är en man med glatt humör.
Jag förstår att det är svårt att hålla humöret uppe hela tiden. Speciellt när det är bråkiga ungdomar eller gnälliga tanter och gubbar. Men om man valt det yrket så får man leva med det!
Gör det bästa av allt istället. Visst vissa dagar är bättre än andra. Men ge personen som går på bussen ett litet leende för guds skull! Det kan göra hela dagen för någon. Att busschauffören är på bra humör!

När jag var liten lyckades jag ofta hamna på den bussen en ung kille körde. Han brukade sjunga i mikrofonen (julsångerna var bäst) eller skämta med dom som gick på. Mer såna tack! Ge mig en trevlig resa hem. Inte en tråkig, ryckig, tvärnitande resa!

Men det är min åsikt. Vad tycker du?

Kommentarer
Postat av: chris

nej men det är ju så. Fysisk smärta märker man ju oftast om en person har. Men den psykiska ser ingen om den inte vet om det. Mina kompisar har ingen aning om hur jag mår åh när jag berättade för en kompis en gång hur jag hade mått den senaste tiden trodde hon mig inte för jag pratade ju så mkt och skrattade!

2010-10-13 @ 13:06:59
URL: http://chriisss.blogg.se/
Postat av: Elin - Ungmamma till Evangeline

Ja det är så gulligt med lockar. Ja precis, man får passa på när man har tid. Evangeline går dock ännu inte på dagis, men å andra sidan är Wille pappaledig. Så det är ganska skönt. Jo förresten... glömde säga att Wille är med i försvarsmakten så han åkte iväg på en utbildningsövning.

2010-10-13 @ 14:13:15
URL: http://elinalice.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0