Etik

Idag har jag haft min sista etik lektion. Var ingen lektion men studieverkstad. På fredag har jag slutprov. Håll era tummar att detta går vägen.
Måste erkänna att det öppnat mina ögon en del. Visst jag vet väl vad Etik, normer, principer och människosyn är. Men nu minsann! Nu har jag koll på konsekvens-, plikt- och sinneslagsetik. Alla olika människosyner osv.
Riktigt intressant men luddig kurs.
Imorn blir det minimalt med pluggande känner jag. Alltid läskigt att plugga dagen innan. För om jag läser allt en gång till så fastnar antagligen bara det första jag läst. Och vad händer då på provet? Jo jag kommer inte ihåg ett skit jag läste på slutet.........

Ser fram emot mitt första föräldramöte imorn. Vuxenpoäng eller vad?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0