Har ni någonsin?

Har ni någonsin gjort något som ni ångrat så det gör ont i er? Det kan vara allt från en liten pytte grej som blev hur stor som helst, något ni sagt eller gjort? Eller inte sagt eller gjort.
Men har ni tänkt steget längre. Vad har du blivit för människa av det som hänt? Har du blivit en bättre människa eller har du blivit sämre..
Jag kan nog säga att det som skrämmer en person, får en person att må dåligt över de handlingar som skett eller inte skett får även personen att växa. Du mognar inom ett visst område.

Har något svagt minne att jags krivit om detta förut men det är nog något som fått mig att tänka om en eller två gånger i vissa fall. Tänk dig för vad du gör eller säger. Snacka inte om sånt du inte vet.
Jag försöker vara rak och ärlig men alla misslyckas på den fronten ibland.
Vet själv att jag kan sitta hemma och prata med Thommy, gnälla över någon som jag mött eller pratat med.
Men jag kan säga att om personen och jag skulle glida in på det ämnet eller om något som rör de tankar jag haft så säger jag dem. Eller frågar hur det egentligen ligger till och även berättar mina egna tankar.

Och ibland ska man nog ge fan i att grubbla för mycket, då får man för sig saker och det blir pannkaka av allt istället.
Jag tror även att om man är ärlig och rak mot sig själv i första hand och känner att man även kan vara det mot andra mår man bättre, både i mage, hjärta och hjärna. Man blir helt enkelt lite sundare mot sig själv och andra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0