Ge blod nu!

Skulle du kunna ge bort ditt blod?
En liten påse fylld med ditt röda som behövs i din kropp för att du egentligen ska överleva?
Jag har tänkt på det flera gånger att det är något jag vill göra.
Det räddar ju faktiskt massor med liv! Tänk om det är du eller ditt barn som behöver blod för att överleva så finns det inget? Nej hemska tanke!!!
Jag var där för nån vecka sen för provtagning och nu har jag fått hem papper att jag är i gott skick och får börja lämna blod.
Väntar på en tid så jag får lämna för första gången också.
Men har bestämt mig att lämna både blod och plasma. Varför inte liksom?
Jag vet faktiskt inte vad denna  plasma är till för eller vad den gör men det känns bra. Att få göra en god gärning.
Nej jag känner mig duktig.
På nått sätt känns det som att jag gör rätt för mig!
 
Jag pluggar, jobbar, städar och donar här hemma. Jag kommer börja lämna blod. Jag är kontaktperson.
Känner att jag är en driftig person och tycker om att ha många bollar i luften.
För jag känner att jag ändå har massor med tid över till min lilla tjej och mina egna intressen. Och vad är nu dessa för intressen?
Känns som att jag tappat allt. hahah. Men det har jag inte.
Bilar är kul men det är en sommarhobby på nå vis. Är inte som dessa volvobönder som är ute och sladdar i rondellen utanför oss VARJE natt.
Baka är kul. Alla olika sorters bullar, kakos, bröd. Ja allt. Ge mig roliga och lätta recept om du har något till övers =)

Nej nu ska jag dansa runt med Frejsa på golvet samtidigt vi lyssnar på rock klassiker =)

Kommentarer
Postat av: FowZie ♥ ~ felicia aulén

5 myror är fortfarande mindre än 4 elefanter (:

2011-01-08 @ 19:18:04
URL: http://feliciaaulen.blogg.se/
Postat av: anna savo

vad bra att du ska börja ge blod! gjorde också det förut men får inte längre nu tyvärr. men det är ett oerhört enkelt sätt att hjälpa till, precis som du skriver.



vad stor freja har blivit förresten. sjukt vad snabbt det går!



ha det fint. kramar

2011-01-11 @ 15:44:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0