tårta, jobb, skola, mys, fondue, pulka och softa!

Ja det är mycket nu. Men det är så jag trivs som bäst.
Tårta och massa gott gott igår. Och fick det jag ville ha. Mitt hopprep, en brödrost, finaste tröjan och en väska. Så super nöjd =) Och som en bonus fick jag en muffinsrecept bok och muffinsformar. Får se var jag testar först. Matmuffins eller laktritsmuffins. Blir svårt det här! hahah. Men det fram emot det.

Idag blev det skola, handlade om mäns våld mot kvinnor och hedersrelaterat våld. Otroligt tungt men intressanta ämnen. Det är ju faktiskt sånt som händer överallt. Alla känner alltid någon eller vet någon som blivit misshandlad hemma. Och genom detta hedersrelaterade våld kommer även förtryck som man lätt kan se om man öppnar ögonen lite extra. Lite läskigt att det faktiskt är så. Hade svårt att yttra mig under lektionen eftersom man ändå sett en del genom sina dag. HUA! Nu låter det som att jag är jätte gammal. Men det som är mer läskigt är att jag fortfarande är relativt ung och redan sett det. Sjukt.

Men varannan kvinna över 15år har varit med om våld av män. Värt att tänka på!

Imorn blir det jobb och sen fondue (eller hur det nu stavas. Man uttalar det fondy).
Lördag blir det tvätt, hem till syster yster och sen iväg å åka pulka. Myshelg att se fram emot =)

Hur ser din helg ut?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0