Natt nummer två.

Sovit som en gud idag. Kändes faktiskt lite knäppt att sätta sig i bilen imorse och tuta hemmåt när man visste att alla andra som var ute och körde skulle till jobbet ;) Själv skulle man krypa ner i sängen, brevid lilltösen och mysa lite innan hon skulle till dagis. Hoppas hon är lika mysig imorgon.

Detta är då min sista natt denna vecka. Nästa vecka har jag två till. Sen ledig mer än en vecka. Härlisch!
Men ska nog kunna klämma in något inlägg här och där. Ni ska ju ha nånting att läsa. Eller hur? ;)

Igår natt skrev jag en insändningsuppgift i socialpsykiatri. Om ni vill läsa någon kurs och intresserar er av människan se då till att ni läser iaf psykologi, psykiatri och socialpsykiarti. För fy fasiken vad intressant det är.

Under tiden jag hade min praktik på stödgruppen öst här i Västerås måste jag säga att mina ögon öppnades. Visst att man faktiskt lever det liv man gör och har psykisk ohälsa och hälsa runt omkring sig så var det här något specielly.. Vet ni hur många sjuka vi faktiskt har omkring oss? Och vad vi gör för dem? Jag kan tänka mig att en del tappas mellan stolarna och man inte riktigt vet vad man ska göra med just dem. Men de som fått hjälp, men stödservice, hjälp med städning eller kanske bussträning? Att vi faktiskt har sysselsättningar menade enbart för dem. Och då menar jag inte Samhall eller liknande. Utan andra ställen där de får hjälp att göra något utan att känna sig pressande, något som de tycker är kul. Nej jag måste erkänna att det finns människor i denna värld som bryr sig mer än vad man tror!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0